
|
Współpraca |
|
regulamin |
Regulamin współpracy§1 Warunki ogólne.
- Internetowy System Obsługi Klienta BoxPrint/PrintNet, zwany dalej BoxPrint/PrintNetem, jest prowadzony przez firmę D&D Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach przy ul. Moniuszki 6, numer NIP 631-10-03-966, numer REGON 272248427, numer KRS 0000050400 Sąd Rejonowy w Gliwicach X Wydział Gospodarczy. Poniższy dokument stanowi formę umowy pomiędzy D&D Sp. z o.o. a Klientem korzystającym z BoxPrint/PrintNetu. Postanowienia poniższego regulaminu dotyczą również wszystkich klientów zamawiających usługi poligraficzne w D&D Sp. z o.o. bez użycia systemu BoxPrint/PrintNet.
- Zamówienia w PrintNecie mogą składać Klienci, którzy:
a) Posiadają dostęp do internetu, poddali się procedurze rejestracyjnej oraz otrzymali swoje indywidualne hasło dostępu oraz numer identyfikacyjny.
b) Zapoznali się z treścią niniejszego regulaminu i go akceptują.
- Rejestracja jest dobrowolna. Przekazane w niej dane osobowe są przetwarzane przez Printnet zgodnie z zasadami Polityki Prywatności Printnet.
- Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność za wady prawne wynikające z treści i formy dostarczonych do druku prac i wzorców, w tym za naruszenie praw autorskich i innych praw osób trzecich.
- W chwili wysłania przez Klienta zamówienia powstaje automatycznie zobowiązanie finansowe z tytułu jego zrealizowania przez D&D Sp. z o.o, które zostanie zapłacone gotówką kurierowi przy dostawie, kartą płatniczą lub przelewem w przypadku firm, które uzyskały w D&D Sp. z o.o. kredyt kupiecki.
§2. Ceny
- Ceny opublikowane w cenniku BoxPrint/PrintNetu są cenami netto do których doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
- Klienci, którzy prowadzą działalność usługową w zakresie poligrafii, fotografii, reklamy, architektury lub szkoleń-edukacji oraz odsprzedają zakupione w D&D Sp. z o.o. produkty lub usługi klientom końcowym otrzymają status dealera i ceny dealerskie.
- D&D Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w cenniku bez uprzedzania Klientów.
- Do Książek oznaczonych numerm ISBN doliczany jest podatek VAT w wysokości 5%. D&D Sp. z o.o. drukuje ww. książki (PKWiU 22.11), oznaczone symbolem ISBN na materiałach własnych i z chwilą wydania ich Odbiorcy, przenosi na niego prawo do rozporządzania nimi jak właściciel. Informacja o nadaniu symbolu ISBN dla książek wymienionych na fakturze powinna być w posiadaniu jej Odbiorcy, aby w razie kontroli udokumentować prawo do korzystania ze stawki 5% VAT.
§3. Realizacja zamówień
- Zamówienie złożone w PrintNecie składa się z jednego lub wielu zleceń na poszczególne pozycje z Oferty BoxPrint/PrintNet'u.
- Zlecenia wprowadzane do systemu przez pracowników D&D (przesłane drogą mailową lub składane osobiście z pominięciem serwisu BoxPrint/PrintNet), jak również zmiany polegające na przenoszeniu zleceń pomiędzy zamówieniami obciążone są dodatkowymi opłatami wyszczególnionymi w cenniku usług dodatkowych.
- Rejestracja i przenoszenie zleceń bez użycia systemu BoxPrint/PrintNet wykonywane są wyłącznie przez pracowników Biura Obsługi Klienta w godzinach od 8:00 do 16:00.
- Pliki komputerowe niezbędne do realizacji zlecenia należy przygotowywać zgodnie ze specyfikacją techniczną podaną w ofercie i zaleceniami "Jak przygotować pracę", dotyczącymi danej pozycji oferty.
- Zlecenia zawierające pliki uszkodzone czyli nie otwierające się, nie dające się zaimportować, zapisane w nieobsługiwanym formacie lub zawirusowane są usuwane, a D&D Sp. z o.o. informuje Klienta o tym fakcie w formie e-maila niezwłocznie po wykryciu jednak nie później niż data realizacji zamówienia.
- D&D pobiera dodatkową opłatę za przygotowanie (bez ingerencji w zawartość pliku) w przypadku, gdy do zamówień zostaną dołączone pliki w innym niż zalecany w "Jak przygotować" formacie.
- Zlecenia składane lub przenoszone za pośrednictwem systemu BoxPrint/PrintNet, przygotowane zgodnie z zaleceniami"Jak przygotować" nie są obłożone żadną, dodatkową opłatą.
§4. Terminy realizacji i warunki dostaw zamówień
- Przez termin realizacji rozumiemy maksymalny czas potrzebny na wykonanie zamówienia przez drukarnię. Wysyłka następuje w następnym dniu roboczym. (Np. termin realizacji 3 dni robocze -> wysyłka w 4 dniu roboczym.)
- Terminy realizacji zamówień w kalkulatorach i cennikach podawane są w dniach roboczych. Przez dzień roboczy rozumie się każdy dzień za wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz innych dni wolnych od pracy. Dla zamówień złożonych do godz. 12.00 okres realizacji liczy się w pełnych dniach roboczych od chwili złożenia zamówienia, w pozostałych przypadkach od godz. 8.00 następnego dnia roboczego.
- Dla zamówień złożonych z więcej niż jednego zlecenia (pracy do wykonania), termin realizacji zamówienia jest określony przez zlecenie o najdłuższym terminie realizacji.
- Maksymalny termin realizacji zamówienia jest kalkulowany automatycznie w trakcie wypełniania formularza zamówienia. Zamówienie jest gotowe do odbioru w siedzibie D&D Sp. z o.o. lub do wysyłki kurierem w terminie określonym w podsumowaniu zamówienia oraz w e-mailu z potwierdzeniem rejestracji zamówienia.
- Terminy realizacji zamówień lub jednego ze zleceń występujących w zamówieniu mogą być niedotrzymane ze strony D&D Sp. z o.o. w przypadku wystąpienia siły wyższej (np. awaria). W takim jednak przypadku Klient jest o tym fakcie informowany najpóźniej w dniu maksymalnego terminu realizacji.
- Maksymalny termin dostawy na adres podany przez Klienta jest sumą terminu realizacji zamówienia oraz czasu dostarczenia przesyłki przez kuriera. Czas dostarczenia przesyłki wynosi zazwyczaj 1, maksymalnie 3 dni robocze. Za terminowość dostaw odpowiada firma kurierska realizująca przesyłkę.
- Jeśli rzeczywisty termin realizacji zlecenia jest krótszy od terminu deklarowanego w podsumowaniu zamówienia, Klient jest o tym fakcie informowany e-mailem, w dniu wysyłki towaru lub jego gotowości do odbioru w siedzibie D&D Sp. z o.o.
- Przyjęcie towaru z późniejszym terminem realizacji na magazyn wysyłkowy nie jest równoznaczne z jego wysyłką w tym samym dniu.
- W wypadku zrealizowania dwóch lub więcej zamówień w tym samym terminie (pochodzących od tego samego Klienta, z tym samym adresem wysyłkowym) D&D Sp. z o.o może podjąć decyzję o zapakowaniu ich do jednej przesyłki w celu ograniczenia kosztów dostawy.
- W przypadku wysyłki towaru, przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel następuje z chwilą wydania towaru klientowi przez kuriera, do tego czasu za towar odpowiada D&D Sp. z o. o.
§5. Zlecenia expresowe.
- Wybrana oferta jest dostepna w trybie „ekspres".
- Tryb „expres” dostępny jest tylko i wyłącznie wtedy gdy maszyny potrzebne do realizacji danej usługi mają wolne moce produkcyjne,nie śą serwisowane ani uszkodzone.
- Praca w trybie „expres” jest realizowana tak szybko jak tylko to możliwe. Terminy realizacji zamówień ekspresowych w kalkulatorach i cennikach podawane są w dniach roboczych. Przez dzień roboczy rozumie się każdy dzień za wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz innych dni wolnych od pracy. Dla zamówień złożonych do godz. 12oo okres realizacji liczy się w pełnych dniach roboczych od chwili złożenia zamówienia, w pozostałych przypadkach od godz. 800 następnego dnia roboczego.
- Dla zamówień złożonych z więcej niż jednego zlecenia (pracy do wykonania), termin realizacji zamówienia jest określony przez zlecenie o najdłuższym terminie realizacji, z uwględnieniem skróconych terminów realizacji zleceń ekspresowych.
- W przypadku niemożności zrealizowanie zlecenia ekspresowego w terminie, Klient zostanie powiadomiony o tym fakcie tak szybko jak to możliwe.
§6. Odpowiedzialność za jakość
- Prace w formie pliku elektronicznego drukowane są w postaci w jakiej zostały dostarczone przez Klienta. D&D Sp. z o.o. nie sprawdza, nie wprowadza poprawek i modyfikacji do dostarczonych plików.
- D&D Sp. z o.o. gwarantuje jakość określoną w specyfikacjach zamieszczonych w serwisie BoxPrint/PrintNet dostępnych dla każdego produktu po kliknięciu zakładki „Specyfikacja produktu"
- D&D Sp. z o.o. nie odpowiada za wszelkie rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami Klienta a faktycznym wydrukiem, o ile przed realizacją zlecenia nie został dostarczony zakceptowany przez Klienta i opatrzony pieczęcią D&D oraz datą wykonania, wzorzec/odbitka próbna wykonana na maszynie, oprogramowaniu oraz mediach przy użyciu których, ma zostać wykonany właściwy nakład. Odbitki próbne oraz ewentualne, zlecone na ich podstawie nakłady wykonywane i wyceniane są wyłacznie jako pełne arkusze drukarskie.
§7. Postępowanie z wyrobem będącym własnością Klienta
- Plik dostarczony do D&D Sp. z o.o. drogą internetową spółka zobowiązuje się do skasowania po upływie dwóch tygodni od daty odbioru lub wysyłki pracy.
- Nośniki elektroniczne na których dostarczane są prace nie są odsyłane do Klienta. Istnieje możliwość odbioru osobistego. Po upływie dwóch tygodni od realiazacji zlecenia nośnik wraz z zawartością jest niszczony.
- Własność intelektualna klienta zawarta w jego plikach przesłanych internetem do D&D jest chroniona przed dostępem osób trzecich tylko w przypadku jeśli pliki zostały przesłane na indywidualne konto FTP (tworzone w trakcie rejestracji Klienta i dostępne tylko po podaniu indywidualnego hasła i loginu). Ochronie takiej nie podlega ogólnodostępne konto FTP.
§8. Płatności
- Podstawową formą płatności za usługi i produkty zamawiane w PrintNecie jest płatność gotówką kurierowi przy odbiorze przesyłki.
- Istnieje możliwość dokonania płatności kartą kredytową w momencie składania zamówienia. W takim przypadku warunkiem koniecznym realizacji zamówienia przez D&D jest pozytywna autoryzacja płatności przez system E-Card.
- Klienci którzy nie przesłali upoważnienia do wystawienia przez D&D Sp. z o.o. faktur bez podpisu odbiorcy oraz kopii dokumentów rejestracyjnych swojej firmy (tj. wypis z ewidencji działalności gospodarczej lub KRS, potwierdzenie nadania NIP, REGON) są zobowiązani do regulowania płatności w formie pobrania przez kuriera lub płatności kartą kredytową.
- Klienci mogą ubiegać się po dwóch miesiącach od chwili rozpoczęcia współpracy o odroczone płatności w wysokości maksymalnej 2 500 zł z terminem płatności 15 dni (kredyt kupiecki). W celu uzyskania kredytu należy wypełnić Wniosek kredytowy dostępny w serwisie www (w dziale „Pobierz”) oraz przesłać go pocztą na adres D&D Sp. z o.o., 44-100 Gliwice, ul. Moniuszki 6 lub mailem druk@dd.com.pl, wraz z wymienionymi w nim załącznikami. Niekompletnie wypełnione wnioski lub wnioski bez wymaganych załączników nie będą rozpatrywane.
- Odroczone płatności przysługują jedynie Klientom, którzy nie zalegają z płatnościami wobec D&D Sp. z o.o. W przypadku opóźnienia płatności większej od 7 dni, Klient traci prawo do kredytu kupieckiego i może być obsługiwany przez D&D Sp. z o.o. wyłącznie w trybie płatności gotówką przy odbiorze przesyłki. Przywrócenie kredytu kupieckiego leży w gestii D&D Sp. z o.o i nie następuje automatycznie po spłaceniu zaległych należności. Za termin płatności uznaje się dzień zaksięgowania płatności na koncie D&D Sp. z o.o. przez Bank.
- W szczególnych przypadkach D&D Sp. z o.o. może żądać od Klienta przedpłaty przed zrealizowaniem zamówienia.
- Dokonując zakupów przez system BoxPrint/PrintNet Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną. Klient ma również możliwość pobrania faktury, logując się na BoxPrint/PrintNet-u, wybierając podstronę „faktury elektroniczne” w „Twoje konto”.
§9. Reklamacje
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie muszą być zgłoszone w momencie odbioru towarów. Odbiorca zobowiązany jest sporządzić protokół reklamacyjny z udziałem firmy spedycyjnej i niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie D&D Sp. z o.o. Reklamacje nie spełniające podanej procedury nie będą uwzględniane.
- Reklamacje dotyczące jakości usług lub produktów mogą być zgłaszane najpóźniej w terminie 14 dni od momentu ich zrealizowania przez D&D Sp. z o.o. . Należy przesyłać je w postaci pisemnego protokołu (wyłącznie Klienci detaliczni) lub formularza reklamacji zamieszczonego w serwisie www. - formularz reklamacji (Klienci zarejestrowani w systemie BoxPrint/PrintNet). Termin 14 dni nie obowiązuje w przypadku reklamacji gwarantowanej trwałości produktu lub usługi. Koszt przesyłki w przypadku uznania reklamacji pokrywa D&D Sp. z o.o.
- Reklamacje dotyczące jakości druku w przypadku jeśli nie zostanie przesłane 100% reklamowanego nakładu, będą rozpatrywane negatywnie.
- W ciągu 7 dni roboczych od otrzymania przez D&D Sp. z o.o. reklamowanego nakładu, reklamacja zostanie rozpatrzona a pracownik D&D Sp. z o.o. poinformuje klienta o sposobie jej rozwiązania.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Klient poniesie koszty dostarczenia oraz ponownego wysłania reklamowanego towaru.
- W przypadku umów zawieranych z Kupującymi nie będącymi jednocześnie Konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, strony zgodnie wyłączają odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi.
§10. Odpowiedzialnośc odszkodowawcza
- D&D Spółka z o.o. wyłącza swoją odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleceń. Oznacza to, iż Zamawiający nie będzie mógł dochodzić żadnych roszczeń odszkodowawczych z podanego tytułu. Zapis ten nie dotyczy konsumentów, to jest osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej.
- W przypadku konsumentów, D&D Spółka z o.o. ponosi odpowiedzialność tylko i wyłącznie pod warunkiem przestrzegania przez konsumenta regulaminu. Roszczenie odszkodowawcze w tym przypadku nie może jednak w żadnym wypadku przekroczyć wartości przedmiotowego zlecenia.
§11. Odstąpienie od umowy przez Konsumenta
- Konsument – osoba fizyczna, która działa w celu niezwiązanym z jej działalnością handlową, gospodarczą lub zawodem. Art. 22 Kodeksu Cywilnego (KC).
- Z uwagi na fakt, że realizacja zlecenia rozpoczyna się w momencie jego przyjęcia do realizacji, a także zważywszy, że jest to świadczenie o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zleceniu lub ściśle związanych z jego osobą, konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy (zgodnie z Ustawą z dnia 2.03 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. nr 22 poz. 271, z późn. zm.).
§12. Przetwarzanie danych
- Dla D&D Spółka z o.o. ochrona danych osobowych swoich klientów stanowi najwyższy priorytet. D&D Spółka z o.o. przestrzega zasad i wymogów prawa w przedmiocie ochrony danych osobowych. Wszystkie te zasady są ujęte w Polityce Prywatności, która stanowi integralną część umowy dotyczącej realizacji zleceń w serwisie Printnet.
§13. Właściwość Sądu
- Wszelkie spory dotyczące wykonania niniejszej umowy rozstrzygane bedą przez Sąd miejscowo właściwy dla D&D Spółka z o.o.
§14. Ważność
- Z dniem opublikowania tego regulaminu, wszystkie poprzednie tracą ważność.
|
|
|
|
|